İbn Haldun Üniversitesi

İbn Haldun Üniversitesi ABD Yaz Okulunun İkinci Dönemi Başladı

İbn Haldun Üniversitesi tarafından, Washington DC Siyaset, Ekonomi ve Toplum Araştırmaları Vakfı (SETA DC) ve George Mason Üniversitesi işbirliği ile düzenlenen yoğunlaştırılmış yaz programının ikinci ayağı ABD’nin başkenti Washington DC’de başladı. Geçtiğimiz ay düzenlenen ilk programa, İbn Haldun Üniversitesi’nin 2017-2018 öğretim yılının hazırlık sınıfını başarıyla tamamlamış olanlardan 40 öğrenci katılmıştı.

İbn Haldun Üniversitesi’nde İngilizce hazırlık eğitimi almış öğrencileri, ABD’de farklı düşünce kuruluşları ile üniversitelerde çalışan uzman ve akademisyenlerle buluşturarak geleceğe yönelik vizyoner bakış açısı kazandırmayı amaçlayan programın ikincisine 50 öğrenci katılıyor.

Yaptığı açıklamada programın bir “dil eğitimi” olmadığını, tam tersine bir “akademik eğitim” programı olduğunu vurgulayan İbn Haldun Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Recep Şentürk, hazırlık sınıfını başarıyla tamamlayan öğrencilerin bir ay süresince ABD’de çeşitli konularda uzmanlar ve eğitmenlerden dersler alacaklarını, böylece akademik İngilizcelerini de geliştireceklerini belirtti.

Yoğunlaştırılmış eğitim programının bir haftasında öğrencilerin SETA Washington DC Şubesi’nde Amerikan politikasının işleyişi ve Washington’daki önemli kurumlarla ilgili seminerlere katılacaklarını belirten Şentürk, George Mason Üniversitesi’ndeki derslerin ise ağırlıklı olarak sosyoloji, siyaset, ekonomi, tarih ve hukuk konularını ihtiva edeceğini söyledi ve ilave etti: “Bunu düzenlemedeki maksadımız önce öğrencilerimizin ABD’deki üniversite ortamını tanımalarını, İngilizcenin konuşulduğu bir akademik ortamda İngilizceyi kullanmalarını, hem okuma hem yazma yapıp hem de tartışmalara katılmalarını sağlamaktır. Çünkü bu öğrenciler önümüzdeki sene İngilizce eğitime başlayacaklar ya da bir kısmı ikinci bir dil için Arapça eğitimi görmeye başlayacak. Dolayısıyla buradaki amacımız İngilizcenin tamamen öğrenilmesi ve bundan sonra öğrencilerimizin İngilizce konusunda hiçbir sıkıntı çekmemeleridir.”

“Türkiye’de En İyi İngilizce Eğitimi Veren Üniversiteyiz”

İbn Haldun Üniversitesi öğrencilerinin İngilizceyi iyi derecede bilmelerini önemsediklerine işaret eden Recep Şentürk, “Şu anda Türkiye’de en iyi İngilizce eğitimi veren üniversite olduğumuzu söylemek mübalağa olmaz” diye konuştu. Şentürk, başka üniversitelerde İngilizce eğitiminin hazırlıkta dört kur verildiğine, İbn Haldun Üniversitesi’nde ise 5 kur eğitim verildiğine dikkati çekerek, öğrencilerinin dünyanın en büyük eğitim çözümleri şirketi Pearson tarafından düzenlenen dil sınavlarına tabi tutulduklarını söyledi.

İbn Haldun Üniversitesi İngilizce Hazırlık Okulu, uluslararası bağımsız “Edexcel-Pearson Assured” kurumu tarafından kalite denetimine tâbi tutulmuş ve başarılı bir performans göstererek geçtiğimiz günlerde uluslararası düzeyde akredite edilmişti. Recep Şentürk, “Edexcel-Pearson Assured” kurumundan akreditasyon almanın önemine dikkat çekerek şunları söyledi: “Bu, şu anlama geliyor: Hazırlık Okulu’nu bitiren öğrenciler, bundan sonra dünyanın neresinde olursa olsun herhangi bir üniversiteye master veya doktora için müracaat ettiklerinde anadili İngilizce olan öğrenciler gibi muamele görecekler. Onlardan ayrıca TOEFL veya başka bir şey istenmeyecek.”

İbn Haldun Üniversitesi’nde Üç Dil Zorunluluğu

Recep Şentürk, üniversitede öğrencilerinin global aktör olmaları ve küresel rekabete hazır hale gelebilmeleri amacıyla Türkçe, İngilizce ve Arapçanın zorunlu diller olarak öğretildiğini söyledi. ABD’de, Türkiye’dekinden bağımsız olarak “Ibn Haldun University”i kurduklarını ifade eden Şentürk, bu kurumun İbn Haldun Üniversitesi’nin ABD’deki faaliyetlerine ön ayak olacağı bilgisini paylaştı.

Açıklamasının sonunda İbn Haldun Üniversitesi’nin mevcudunun yüzde 37’sini uluslararası öğrencilerin oluşturduğuna dikkati çeken Şentürk, bu oranı yüzde 50’ye çıkarmayı hedeflediklerini belirtti: “Bu oranla İbn Haldun Üniversitesi, Türkiye’nin en yüksek oranda yabancı öğrenciye sahip üniversitesi. Bu tür uluslararası işbirliklerimizle öğrencilerimize Japonya’dan Ortadoğu’ya, Afrika’ya, Avrupa’ya, Amerika’ya kadar bir ağ içinde dünya kültürlerini tanıma ve ileride küresel bir aktör olma eğitimini vermek istiyoruz.”