Eğitim-Öğretim Süreçlerimizi Öğrencilerimizin Katkılarıyla Geliştiriyoruz


İbn Haldun Üniversitesi, “öğrenci dostu üniversite” kimliğine uygun olarak, eğitim öğretim faaliyetlerinin iyileştirilmesi ve geliştirilmesi amacıyla yürüttüğü faaliyetlerine aralıksız devam ediyor. Gerek idari kadromuzun gerek akademisyenlerimizin gerekse de öğrencilerimizin görüş ve önerileriyle daha iyi bir üniversite hayatı için çalışmalar sürdürülüyor.

Öğrenci Anketleri, Eğitimlerimizi Değerlendirmeye ve Geliştirmeye Yönelik Önemli Bir Kaynak Sağlıyor

Eğitim-öğretim süreçlerinin tasarımı noktasında öğrencilerden aldığı geri bildirimlere büyük önem veren Üniversitemiz, Müfredat Çalışmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi aracılığıyla, her yarıyıl sonunda Türkçe ve İngilizce dillerinde ders değerlendirme anketleri düzenleyerek, verilen eğitimleri değerlendirmeye ve geliştirmeye yönelik önemli bir kaynak elde ediyor. Ankette, Likert ölçeği kullanılarak hazırlanan soruların yanında, öğrencilerin ilgili ders ve hocayla ilgili farklı gözlemlerini de yansıtabileceği açık uçlu sorular ve görüş-öneri kısımları da yer alıyor. Ders izlencelerinin etkililiği, ders materyallerinin sunumu, öğrencilerin derse katılma imkânları, ödevler ve sınavlar, notların adil bir şekilde verilip verilmediği, ilgili konuda öğrencinin bir yetkinlik kazanıp kazanmadığı gibi birçok hususta öğrencilerimizin katkı ve görüşlerine değer veriliyor.

Anketlere verilen yanıtların mahremiyeti için gereken tüm titizliğin gösterildiği değerlendirme sürecinde ise, farklı kriterler ağırlıklandırılarak, her dersle ilgili adil ve hassas sonuçlar elde edilmesine özen gösteriliyor. Müfredat Çalışmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürü, Eğitim Bilimleri Fakültesi Dekanı ve Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Yüksel Özden’in koordinasyonunda uzman bir ekibin değerlendirdiği değerlendirme süreci sonunda ulaşılan sonuçlar öğretim üyelerimizle paylaşılıyor; ayrıca iyileştirme ve geliştirme süreci de takip ediliyor.

2018-2019 Akademik Yılı’nda Ders Performanslarından Ötürü Üç Öğretim Üyemiz Ödüllendirildi

Bu çerçevede, Üniversitemizde 2018-2019 Akademik Yılı’nda verilen eğitimin değerlendirilmesi ve geliştirilmesine dönük öğrenci anketleri neticesinde üç öğretim üyemiz ödüllendirildi. Ödül merasimi, 23 Eylül Pazartesi günü gerçekleştirilen 2019-2020 Akademik Yılı Açılış Töreni sırasında gerçekleştirildi. Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü öğretim üyemiz Dr. Munirah Mohamed Alaboudi, Psikoloji Bölümü öğretim üyemiz Dr. Belkıs Nilgün Öcal ile Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü öğretim üyemiz Prof. Dr. Erik Ringmar, 2018-2019 Akademik Yılı’ndaki ders performanslarıyla ödüle layık görüldü. Mazereti sebebiyle törende bulunamayan Dr. Öğretim Üyesi Belkıs Nilgün Öcal’ın ödülünü, Dr. Hakkı Öcal teslim aldı. Akademisyenlerimize ödüllerini Rektörümüz Prof. Dr. Recep Şentürk, Mütevelli Heyeti Başkan Vekilimiz N. Bilal Erdoğan ve Rektör Yardımcımız Prof. Dr. Fuat Erdal takdim ettiler.

Üniversitemizde eğitim-öğretim süreçlerinin güncel değerlendirme ve gelişmeler ışığında gözden geçirilip geliştirilmesine dönük faaliyetlere 2019-2020 Akademik Yılı’nda da devam edilecek.

Yıldız (*) işareti olan alanlar zorunludur