Yükleniyor, lütfen bekleyiniz.

İbn Haldun Üniversitesinden “Çocuklara İkinci Dil Olarak Türkçe Öğretimi” Semineri

13.03.2018
İbn Haldun Üniversitesinden “Çocuklara İkinci Dil Olarak Türkçe Öğretimi” Semineri
TÖMER, Yabancı Dil Olarak Türkçe Eğitim Derneği (YADOT) işbirliği ile "Çocuklara İkinci Dil Olarak Türkçe Öğretimi" Seminerinin birincisini gerçekleştirdi.

İbn Haldun Üniversitesi Türkçe Öğretim Uygulama ve Araştırma Merkezi (TÖMER), Yabancı Dil Olarak Türkçe Eğitim Derneği (YADOT) işbirliği ile "Çocuklara İkinci Dil Olarak Türkçe Öğretimi" Seminerinin birincisini gerçekleştirdi. 

Program, Diller Okulu Müdürü Dr. Emine Hoşoğlu Doğan’ın açılış konuşmasıyla başladı. Doğan, İbn Haldun Üniversitesi’ni ve İHU TÖMER’in faaliyetlerini kısaca tanıttıktan sonra, YADOT Eğitim Derneği ortaklığıyla çocuklara yönelik olarak neden böylesi bir seminer düzenlendiğini anlattı.

Dr. Doğan, "İkinci Dil olarak Türkçe Öğretimi"nin önemini vurgularken, göçle beraber Türkiye'ye gelen ve Türk eğitim sistemine katılımları kolaylaştırmak için dernek, halk eğitim merkezi, üniversite, özel kuruluş ve devlet okulları bünyesinde Türkçe dersi olan yüz binlerce çocuğun bulunduğunu belirtti. Bu durumun söz konusu çocuklara Türkçe öğreten öğretmenler ve idareciler ile sahada çalışan akademisyenler arasında kesin bir irtibat ve bilgi alışverişi doğurduğuna dikkat çeken Dr. Doğan, seminerin, ana dili farklı çocuklara Türkçe öğretimini tanıtmayı ve halihazırda Türkiye'deki uygulamaların çerçevesini çizmeyi amaçladığını söyledi.

Fotoğraflar